Vi har økt antall plasser – meld deg på her!
For hvem: Kurs om bruk av sosiale medier for kunstnere og små visningssteder
Arrangør: VISP i samarbeid med kursholder Unni Irmelin Kvam
Hva: Kurs for kunstnere og visningssteder om kunsten å få oppmerksomhet på sosiale medier
Hvor: Vi møtes på Zoom over tre timer, ilagt gode pauser
Form på kurset: Digitalt kurs
Antall deltakere: ubegrenset (kurset vil kun være tilgjengelig live via Zoom)
Tid: Torsdag 17. juni kl. 10.00 – 13.00
Får kunsten din den oppmerksomheten den fortjener? Eller forteller du ingen om det som skjer i ditt atelier eller galleri? Uten SoMe får man ikke vist fram kunsten for et bredt publikum. Hva kan du gjøre med det?
Publikum, journalister og kunstkritikere henter inspirasjon og informasjon fra Instgram og Facebook som aldri før. Dette kurset handler om hvordan du som kunstner eller visningssted enkelt og effektivt kan bygge og bruke en profil for å vise kunst og markedsføre det du brenner for.
Tenker du at SoMe ikke er noe for deg? Tenk om igjen. Dette kurset gir deg en rask innføring i hvordan operere på sosiale medier, lettvint og kompetent.
Dette lærer man:
• Mekanismer for effektiv kommunikasjon og markedsføring i sosiale mediekanaler, med hovedvekt på Instagram og Facebook.
• Historien til SoMe-kanalene: Slik utnytter man kanalens iboende kraft.
• Hvordan bruke og bygge en god SoMe-profil.
• Forskjellene på Instagram og Facebook: Slik brukes begge i best mulig.
• Hvordan bruke innsiktsanalyse for promotering og vekst.
Gratis
Historiker, forfatter og podkaster Unni Irmelin Kvam har i en årrekke jobbet med kommunikasjon for ulike kulturinstitusjoner som KODE, Universitetet i Oslo, Naturhistorisk museum og Vigelandmuseet i Oslo. Nylig ble Vigelandmuseets Instagramkonto utpekt som «One to Watch» av New York Times. Hun deler sine beste triks for å skape en leken SoMe-profil, hvordan gå i dialog med følgere og skape en tone som gjør at man fortsatt får oppmerksomhet om det som er viktigst i verden: Kunsten.